Snuffeldag Leusden

Jaarlijks wordt in Leusden onder aanvoering van Kiwanis Club Leusden door de gezamenlijke serviceclubs een snuffeldag georganiseerd. Zie ook de site.

Tijdens de Snuffeldag openen bedrijven en instellingen hun deuren voor de leerlingen van groep 8 van de basisscholen van Leusden en Achterveld. De leerlingen krijgen op deze dag de mogelijkheid om bij 2 bedrijven in de keuken te kijken. Door de verscheidenheid aan bedrijven qua grootte, soort activiteiten, aantal medewerkers enz. wordt elk bezoek weer anders beleefd. Op deze leuke manier maken de leerlingen kennis met beroepen en bedrijfstakken waar ze niet dagelijks mee in contact komen. Omgekeerd doen de bedrijven iets aan hun naamsbekendheid en levert dat voor iedereen dus meerwaarde op.

Bijna alle Leusdense basisscholen nemen deel aan deze dag. De leerlingen vinden het ieder jaar weer een plezierige en leerzame dag. Niet alleen de leerlingen hebben een leuke dag, ook de 30 bedrijven die hun medewerking aan deze dag verlenen. Tijdens de verschillende presentaties, rondleidingen en gesprekken zag je de medewerkers of eigenaren van de bedrijven gewoon genieten wanneer zij met volle overgave vertelden over hun vak of het bedrijf.