Klimaat Doedag

Samen Kiwanis Club Leusden, Voila en andere partners organiseerde De Groene Belevenis op woensdag 22 september een Klimaat Doedag voor alle basisschoolgroepen 7 uit Leusden. Op deze ochtend kwamen ongeveer 250 leerlingen bijeen voor allerlei leuke en betekenisvolle workshops over klimaat en duurzaamheid.

De Doedag is vooral ook een inspiratieochtend om de leerlingen te laten zien en ervaren wat zij zelf kunnen doen om duurzamer in het leven te staan. In 3 rondes van ongeveer 45 minuten leerden ze over dit onderwerp in de breedste zin van het woord en gingen ze vooral aan de slag door, naast het leren, vooral gevarieerde workshops te doen. Zo werden o.a. nestkastjes getimmerd voor de biodiversiteit, worden er met natuurlijke ingrediënten verzorgingsproducten gemaakt, spijkerbroeken geupcycled, leerden de leerlingen over het klimaatbestendig maken van onze eigen leefomgeving en was er een heuse afvalestafette.

Op deze Doedag hadden we als special guest "Arie Afval" die zorgde voor een energieke start van de ochtend. En gedurende de dag zorgde hij voor ludieke aansporing van een ieder. De Klimaat Doedag vond onder schooltijd plaats op de sportvelden van voetbalvereniging Roda ‘46.