Over ons

Kiwanis Club Leusden is een serviceclub voor leden die wonen en/of werken in Leusden of directe omgeving en wij maken deel uit van de wereldwijde Kiwanis organisatie (zie www.kiwanis.nl), een wereldwijde organisatie van vrijwilligers die zich inzetten voor het verbeteren van de wereld, kind per kind en gemeenschap per gemeenschap. Het motto van Kiwanis is "serving the children of the world". Op vele manieren dragen de vrijwilligers van Kiwanis bij aan het welzijn en de ontwikkeling van kinderen. De drie belangrijkste pijlers waarop Kiwanis leden aan het motto invulling geven zijn: Fun, Fellowship and Fundraising.

Wat wij doen is het uitvoeren van projecten om kinderen wereldwijd een beter leven te bieden. 600,000 leden wereldwijd; 80 landen; 150,000 projecten wereldwijd. Daarmee zijn we, op UNICEF na, de grootste organisatie die zich inzet voor het welzijn van kinderen.

Een serviceclub betekent dat we ons willen inzetten voor de samenleving. Daarnaast is het leren van elkaar en van anderen een essentieel onderdeel van onze club. En naast deze doelstelling heeft Kiwanis Club Leusden ook gezelligheid, onderlinge vriendschap en persoonlijke ontwikkeling van de leden voor ogen. Gezelligheid en een goede onderlinge sfeer zijn daarin sleutelwoorden.

Bij Kiwanis staat het kind centraal. Dit betekent voor onze club dat (bijna) alle projecten gericht zijn op kinderen, meest in Leusden en soms ook daarbuiten.

Fundraising om de projecten te kunnen uitvoeren is een andere belangrijke activiteit binnen onze club.

Tijdens onze bijeenkomsten worden vaak interne en externe sprekers uitgenodigd om iets over henzelf of over hun werk of hobby te vertellen. Ook zijn er vele sociale activiteiten met en zonder partner.

Kortom een gezellige club die ook iets wil betekenen voor de samenleving.

Wat kan dat voor jou betekenen?

Wij kunnen jou helpen een bijdrage te leveren aan de maatschappij. Kinderen te helpen, in Leusden, Nederland en wereldwijd. Op allerlei manieren, variërend van lidmaatschap tot tijdelijk meedoen in een project. Wij bieden een netwerk, lokaal, regionaal, landelijk en internationaal, waar jouw bijdrage wordt gewaardeerd en nuttig is.

Wat maakt ons uniek?

Wij beschikken over een wereldwijde organisatie die zich richt op het verbeteren van het lot van kinderen. Bij Kiwanis trekken we niet de portemonnee maar zetten we ons actief in om geld te verzamelen door projecten of door zelf projecten met kinderen uit te voeren.

De woorden "NunKee-wan-is" vormen de basis van de huidige naam Kiwanis. Deze woorden uit de taal van de Ochipew Indianen, die leefden in de omgeving van Detroit, worden waarschijnlijk het beste vertaald met: “Wij hebben plezier, wij laten van ons horen.” In Nederland wordt de naam Kiwanis ook wel uitgelegd als “Laat zien wie en wat je bent, door wat je doet”.

Welkom bij Kiwanis Club Leusden!