Wat is Kiwanis?

Kiwanis is een wereldwijde organisatie van vrijwilligers die zich inzet voor het verbeteren van de wereld, kind per kind en gemeenschap per gemeenschap. Het motto van Kiwanis is "serving the children of the world" . Op vele manieren dragen de vrijwilligers van Kiwanis bij aan het welzijn en de ontwikkeling van kinderen. De drie belangrijkste pijlers waarop Kiwanis leden aan het motto invulling geven zijn: 'Fun, Fellowship and Fundraising'.

Bij Kiwanis Club Leusden vertaalt zich dat, naast het doen van maatschappelijke projecten, naar gezelligheid, onderlinge vriendschap en persoonlijke ontwikkeling van de leden.

Betekenis Kiwanis

De woorden "NunKee-wan-is" vormen de basis van de huidige naam Kiwanis. Deze woorden uit de taal van de Ochipew Indianen, die leefden in de omgeving van Detroit, worden waarschijnlijk het beste vertaald met: "Wij hebben plezier, wij laten van ons horen." In Nederland wordt de naam Kiwanis ook wel uitgelegd als "Laat zien wie en wat je bent, door wat je doet".