Kiwanis poppen

Jaarlijks schenkt Kiwanis Club Leusden de kinderafdeling van het Meander Ziekenhuis dozen met Kiwanispoppen. Kinderen die worden opgenomen kunnen de pop aankleden, mooi maken en versieren. Ze kunnen er ziekenhuisspullen aan vastmaken zodat het een echte ziekenhuispop wordt en na afloop mag deze mee naar huis. Zo kan er nog verteld worden wat er in het ziekenhuis is gebeurd. Het idee van de Kiwanispop is in 1993 in Australië ontstaan en inmiddels in vele landen aan duizenden kinderen met groot succes uitgereikt. De poppen zijn gemaakt door mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking en al jaren gratis aangeboden aan Meander voor onze patiëntjes.

Onderstaand de reactie van het Meander:

"Wij zijn erg blij met het ontvangen van de Kiwani poppen. In het begin gebruikten we ze vooral voor de kinderen die bij ons op de Poep en Plas poli kwamen. Zij namen deze dan mee naar huis. Nu geven we ze ook aan de kinderen die op de kinderafdeling liggen uit. Hier zien we veel leuke resultaten van. De kinderen ontvangen ze enthousiast en bedenken zelf wat ze er mee kunnen doen. Vol ijver worden de poppen versierd. Hetzij met viltstiften, papier. En de wat ouderen kinderen gaan aan de slag met lapjes en wol. De eindresultaten zijn altijd verrassend. Al hun fantasie kunnen ze er in kwijt. Ook kunnen we met de poppen therapeutisch bezig zijn. Moet een kind in het gips, dan halen we bij de gipsmeester een rolletje gips. De pop krijgt dan een gipsarm of been. Moet het kind een verbandje, een infuus of wat dan ook, bij de pop kunnen we dat voor doen. Maar de eigen uitwerking van het aankleden van de pop, heeft toch echt de voorkeur. En soms word het gewoon hun knuffel, lekker zacht.

Dus de poppen zijn hier op hun goede adres en zullen altijd grote aftrek hebben bij onze patiënten."

Personeel kindergeneeskunde Meander MC, Amersfoort.

/imagecache/lg/uploads/2020/05/kiwanispop-meander.jpg