Samenwerken aan nieuw onderkomen De Vosheuvel

Afgelopen zaterdag was een zeer zonnige dag, en dus een mooie dag om te klussen!

12 leden van Kiwanisclub Leusden zijn die dag bezig geweest met de afbouw van het dierenverblijf bij Stadsboerderij De Vosheuvel. Dit dierenverblijf, geheel gefinancierd door Kiwanis, komt in plaats van het oude dierenverblijf.

De leden werden onderverdeeld in een “pannenploeg”, “verfploeg” en “vloerenploeg”. Onder de bezielende leiding van Kiwanisvoorman Cees Schippers zijn zij aan de slag gegaan. Paul, Ron en Ido gingen direct het dak op om een pannendak te leggen. Voor een stelletje amateurs zag het dak er aan het einde van de dag bijzonder mooi uit. Frans, Albert, Frits en Rik hebben de stal die dag keurig zwart geschilderd. Jan en Daniel hebben zich ontfermt over het zand en de stenen en Cor zorgde voor de warme broodjes kroket.

Aan het einde van deze fantastische dag kon het Kiwanis schildje als blijvende herinnering op het verblijf worden geplaatst.
Stadsboerderij De Vosheuvel is een bijzondere, gezellige en leerzame stadsboerderij in Amersfoort.
In een dierentuin kijk je naar de dieren. Op Stadsboerderij De Vosheuvel sluit je er vriendschap mee! Je knuffelt en praat met ze en kan ze verzorgen. De boerderij ligt in een prachtig stukje natuur, waar het binnen en buiten de omheining goed toeven is.