Ondernemers en sponsoren Leusden bedankt!

Op 6 mei heeft de Kiwanis Club Leusden een prachtig resultaat behaald op het traditionele aspergediner van de Club. Samen met sponsoren en ondernemers in Leusden en omgeving is er een bedrag van €. 6.500,00 opgehaald voor het nieuwe ziekenhuis Meander. Een verrassend culinair zesgangendiner werd bereid door chef-kok Marco van den Berg en topkok Wilco van den Baar met entertainment van de Amersfoortse Frank Sinatra, Peter Rip. Eigenaar van Tapas Parador Arno Raus haalde ‘het witte goud’ voor het diner speciaal uit Limburg. Met serranoham en pastrami geven de koks aan de asperge een mediterraan tintje, maar het hoofdgerecht blijft traditioneel Asperges à la Flamande met krieltjes, botersaus, boerenham en eitjes. Na het hoofdgerecht wordt er een veiling van kunstvoorwerpen opgetuigd met als topstuk, een schilderij met gezicht op de Hamersveldseweg van Bert Heemskerk. Dierenarts en veilingmeester met humor Johan Oosterloo slaat af op 600 euro en dan wordt ondernemer Johan Kreikamp de eigenaar. Truus Koppekaar van AFAS geeft nog spontaan twee kaartjes voor de musical Sister Act weg. Rijk van Meekeren van ABC mail ging er van door met een tweeluik.

Het werd een hele mooie avond. Helemaal toen Cees Meijers, lid raad van bestuur van Meander Medisch Centrum, samen met zorggroep manager Gera de Jong uit zijn handen een cheque ontvangt maar liefst 25.000 euro. Het geld zal binnen het kader van het nieuwe Lustrum project met goede doelen acties bij elkaar gebracht worden en is bestemd voor de aanschaf van zogenaamde belevingswanden voor kinderen in de poliklinieken van het nieuwe ziekenhuis. Op deze wanden in de wachtkamers kunnen kinderen allerlei spelletjes spelen. “Super, dit is voor ons een geweldige verrassing,” reageert Meijers. We dachten met kleine bedragen steeds één wand bij elkaar te sparen, maar nu ontvangen we een bedrag waarmee we alle 22 wanden ineens kunnen aanschaffen. Fantastisch, want nu kunnen we de belevingswanden al op de opening van het ziekenhuis aan bezoekers laten zien.

Namens alle leden van onze club willen wij alle ondernemers en sponsoren bedanken voor hun deelname en bijdrage. Trots zijn we op dit resultaat want mede dankzij u hebben we dit voor elkaar mogen krijgen.