Kiwanis Club Leusden steunt duurzame hulp aan kinderen in Kyabigambire, Oegand...

Kiwanis Club Leusden steunt duurzame hulp aan kinderen in Kyabigambire, Oeganda

Op 21 januari j.l. overhandigde Ronald Spermon, President van Kiwanis Club Leusden, een cheque van € 2.400 aan Annelies Meijnhardt, vice-voorzitter/secretaris van de Raad van Toezicht van World Vision. Hiermee financiert Kiwanis Club Leusden 80 schoolbanken voor 240 kinderen die les krijgen in Kibingo, Kyabigambire District in Oeganda. Zoals gebruikelijk in Oeganda, wordt een schoolbank door drie leerlingen bezet. Het lokale overheidsonderwijsteam in Kyabigambire heeft World Vision verzocht te helpen bij de renovatie van de lagere schoolgebouwen en de nieuwe klaslokalen te renoveren en te voorzien van schoolbanken en overige (les)materialen. De nieuwe school zal in juni 2016 worden opgeleverd. In totaal worden er 168 schoolbanken geleverd zodra de klaslokalen zijn gerenoveerd. De opdracht voor het leveren van de schoolbanken wordt gegeven aan lokale timmerbedrijven in Kyabigambire e.o. Met deze bijdrage wil Kiwanis Club Leusden een verschil maken in het leven van de schoolkinderen in Kyabigambire. Door te investeren in hun levens, dragen we bij aan een duurzame verbetering voor alle inwoners van het Kyabigambire district in West Oeganda.