Fort33 neemt opnamestudio in gebruik

Frank Willenborg van Kiwanis Club Leusden neemt een gouden plaat in ontvangst, als dank voor het mede mogelijk maken van De Studio.

(Foto door Frits de Ruig)

Op 14 september 2020 is de nieuwe opnamestudio officieel geopend en in gebruik genomen.

De bouw van een opnamestudio is een project dat intern coördinator Lennert Bont van Fort33 als eerste heeft opgepakt toen hij een jaar geleden begon. Bont is ook een aantal uur gedetacheerd bij welzijnsorganisatie Lariks om het jongerenwerk te ondersteunen. In andere gemeenten waar Bont werkte, zette hij altijd muziek in om (jeugd) te verbinden, talenten te laten ontdekken en zelfvertrouwen te kweken.

Een aantal vrijwilligers van Fort33 was meteen enthousiast en begonnen met bouwen. Het oude kantoor van Lariks op de 1ste verdieping werd de afgelopen tijd omgeturnd naar een professionele opname studio, die de -voor de hand liggende- naam De Studio heeft gekregen. De Studio is helemaal mogelijk gemaakt door financiële bijdragen van de Diaconie van de Protestantse Gemeente Leusden en Kiwanis Leusden en door de hulp van Max van Uprising Studio uit Amersfoort. De Studio zal gebruikt worden om de jeugd kennis te laten maken met digitale muziek. Door middel van workshops kunnen ze leren produceren (beats maken), DJ-en en rappen. Ook zal De Studio gebruikt gaan worden om opnames te maken van bands of andere makers van analoge muziek. Daar bleek namelijk ook veel vraag naar te zijn. De Studio maakt ook deel uit van het Project Jeugd Aan Zet waarbij er projecten zijn gestart om jeugd nuttig bezig te houden tijdens Corona.